cara memanggil pocong

Cara Memanggil Pocong (VIRAL)

Cara Memanggil Pocong – Suatu video yang bermuatan bujukan pada netizen buat melafalkan suatu perkataan yang diklaim ialah pustaka memanggil makhluk halus pocong viral di alat sosial.

Video itu dibagikan konsumen TikTok Dimasprataamaaaa. Dalam video itu, nampak beliau memohon netizen membaca suatu perkataan semacam perkataan berkah. Dimas menganjurkan supaya perkataan itu dibaca dikala lagi seorang diri di rumah serta tidak lagi melakukan apapun.

Cara Memanggil Pocong

“ Jika kamu di rumah lagi gabut seorang diri, baca ini: Betul Bada Betul Badi Betul Mayiti Betul Batinu,” catat Dimas semacam diamati dari video yang tersebar, Pekan 8 November 2020.

👉 TRENDING:  Buah-buahan untuk Diet Sehat Menurunkan Berat Badan

Beliau juga memohon netizen di alat sosial buat membaca perkataan itu sebesar 3 kali.

“ Betul Bada Betul Badi Betul Mayiti Betul Hati 3x,” ucapnya. Tetapi, di akhir videonya Dimas mengatakan kalau perkataan itu ialah pustaka memanggil makhluk halus pocong.“

Dapat kasih telah dibaca, itu pustaka untuk panggil pocong,” ucapnya.

👉 TRENDING:  Diperpanjang sampai 2022, Lihat Bansos di cekbansos serta Aplikasinya

Beberapa warganet juga terbuat tertipu dengan video yang dibagikan konsumen TikTok Dimasprataamaaaa itu.

Apalagi, salah seseorang netizen di Instagram beranggapan perkataan itu ialah pustaka Shalawat.

“ Astagfirullah saya duga sholawat, untuk siapa yang menyesatkan seorang hingga karma yang mendatangkan kembali,” ucapnya.

Sedangkan netizen yang lain memperhitungkan kalau perkataan berkah tidak layak buat dijadikan materi candaan, terlebih dipermainkan.“

👉 TRENDING:  Resep Membuat Pemutih Wajah Alami

Penutup

Berkah untuk bercandaan, lucu, iya memanglah terbuat untuk doanya, tetapi yang namanya berkah itu tentu tidak bisa dipermainkan,” jengkel netizen itu. Cara Memanggil Pocong.

Kata Kunci Penelusuran: